Wie op de A1 voorbij de afslag naar Holten en Markelo rijdt, kan er niet omheen: is het een ludieke stunt of toch reclame? Op een weiland langs de snelweg staat een grote trailer, met daarop een geoliede sixpack. We duiken in het mysterie achter de reclame voor mannelijke sekswerkers.
Het is veel automobilisten die voorbij Holten rijden al opgevallen. ‘Is het een ludieke carnavalsstunt?’, vragen verschillende mensen in de regio zich af. Dus bellen we carnavalsverenigingen uit de omgeving. Vooral bij De Fienpreuvers in Holten zijn ze gek op ludieke acties. Maar ze zijn verbaasd over de vraag, weten nergens iets van.
Het is geen stunt. Wat is 00gents dan wel? Op de website kun je gigolo’s (mannelijke sekswerkers) boeken. Zo kun je kiezen voor Jacob (38), een biseksuele man die maar liefst 198 centimeter lang is. Of de uit Nigeria afkomstige Jaden (25), met atletisch lichaam en de maat XL. Alle mannen zijn onherkenbaar in beeld, poseren met een roos in de hand en in een net pak, en de knoopjes van hun blouse zijn net iets verder open.
‘Vrouwen hebben ook behoeftes’
Het escortbedrijf is van ondernemer Blüm uit Emmen. Hij vertelt enthousiast over de telefoon over zijn bedrijf. „De vrouwelijke escortmarkt is een makkelijkere markt dan andersom. Er is weinig aanbod voor vrouwen en de drempel om een afspraak te maken is hoog. Maar vrouwen hebben ook behoeftes en willen ook weleens iets exclusiefs. Daar focussen we ons op. We willen de fantasieën van vrouwen laten uitkomen.”
De meeste klanten zijn vrouwen tussen de 35 en 50 jaar. Soms zijn het alleenstaande moeders die sparen voor een romantisch avondje, maar vaker zijn het 40-jarige vrouwen met een goed inkomen. „Soms boeken ze iemand voor drie dagen.”
‘Veel mannen willen solliciteren’
Het escortbedrijf bestaat nu drie maanden en ook de eerste boekingen uit Twente zijn binnen. Maar de agenda’s van de heren zitten nog lang niet vol. Naamsbekendheid kan het bedrijf dus wel gebruiken, maar reclame maken is niet eenvoudig, merkt Blüm. „Sekswerk is helaas nog steeds taboe.”
De ondernemer wilde aanvankelijk adverteren in bioscoopzalen, maar mocht daar niets laten zien. Ook niet in de avonduren. Ook de bedrijven achter reclameborden langs de weg wilden geen reclame maken voor een seksonderneming. Uiteindelijk tipte een kennis hem over reclame maken op het weiland langs de A1. Daar staat nu een trailer met billboard, waar dagelijks vele duizenden mensen voorbijrijden.
Het bord heeft al veel teweeggebracht. „Maar de meeste berichten zijn vooral nog van mannen die willen solliciteren. We hebben er al veertig binnengekregen, ook een aantal uit Twente, waaronder Enschede en Almelo.”
Ook wat ‘oudere’ mannen met ervaring
Je kunt niet zomaar aan de slag als gigolo bij 00gents. „Dit werk is meer dan alleen uiterlijk en een goed lichaam. Je moet ook goede gesprekken kunnen voeren, weten wat vrouwen willen, hoe je met ze omgaat. Daarom hebben we ook wat oudere mannen met meer ervaring. De leeftijden zitten tussen de 25 en 43.”
Daarnaast zet de ondernemer in op veiligheid voor een onbezorgde avond genot. Dat is dan ook de reden dat hij het escortbedrijf heeft opgericht. Bekende sekswebsites als OnlyFans en de prostitutiemarktplaats Kinky bieden volgens hem niet dezelfde discretie en veiligheid.
Veiligheid voorop
Afspraken waarbij klanten niet komen opdagen of niet betalen, of sekswerkers die niet getest zijn en toch een geslachtsziekte hebben. Blüm denkt dat het anders kan en wil met 00gents veiligheid bieden voor wie seks aanbiedt en voor wie een wild avondje zoekt.
„De mannen worden grondig gescreend. Bij ons hebben ze allemaal een VOG-verklaring en worden ze vier keer per jaar getest bij de GGD. Condooms zijn bij het werk verplicht, ook met seksspeeltjes. Veiligheid is heel belangrijk, zowel voor onze klanten als voor onze gigolo’s.”
Bron: Tubantia.nl